NTS-Group relatiedag
Geautomatiseerde crossmedia campagne
Relaties van de NTS-Group ontvingen per e-mail een gepersonaliseerde aankondiging van een event. In deze mail stond het verzoek om de datum vrij te houden. Later volgde een gedrukte uitnodiging, voorzien van unieke persoonlijke url (ook als QR-code). Op deze persoonlijke webpagina (ook mobiel) konden relaties hun komst bevestigen en verschillende voorkeuren aangeven, zoals dieet en overnachting. Alle communicatie verliep in de taal die aan het profiel van de relatie gekoppeld was.
Opvolgacties
- E-mails als reactie op aanmeldingen of afmeldingen
- Na 2 weken een automatische reminder per e-mail naar iedereen die nog niet had gereageerd
- E-mail met nadere informatie en routebeschrijving als bijlage naar alle aangemelde profielen
- SMS-bericht als reminder 1 dag voor het event
- 3 dagen na het event een e-mail met persoonlijk bedankje en een link naar de online fotogallerij van het event
Resultaat
Automatisering van de processen leverde tijdwinst op, doordat de organisatoren van het event werden ontzorgd. De relaties ervoeren de contactmomenten als uitermate professioneel en persoonlijk. En deze geautomatiseerde campagne leverde een hoge respons op.
Oplossing: geautomatiseerde campagne via DM, e-mail, website en sms.