Kortingscode webshop
Alle TodoTipo klanten van de laatste 5 jaar hebben een persoonlijke kortingscode ontvangen met een kortingspercentage. Dit percentage was afhankelijk van hun aankoopgeschiedenis in de webwinkel. Via een XML feed is in de backoffice van de webshop een kortingscode aangemaakt, inclusief het bijbehorende kortingspercentage. Het e-mailadres is daarbij als parameter meegestuurd. Vervolgens werden deze via de backoffice met de SOAP API als subprofiel in Copernica* opgeslagen en als XML retour gegeven.
Met XSLT werd deze XML opgemaakt in de vormgeving van de e-mail. Om er voor te zorgen dat de backoffice tijd genoeg had om de verzoeken te verwerken werd de afleversnelheid van de e-mail beperkt.
*Door deze als subprofiel op te slaan, kan er via smarty code bij iedere e-mail gekeken worden of er nog geldige, ongebruikte kortingscodes tot het profiel behoren. Dit wordt per e-mail gecommuniceerd waardoor de response kan stijgen.
Oplossing: koppeling webshop en Copernica via XML